Kedves Látogató!
Tisztelettel köszöntöm honlapunkon! Engedje meg, hogy e rövid bemutatkozással hasznos információkat kínáljak Önnek községünkről.
Abda közös önkormányzati hivatal székhelye. A közös hivatalhoz tartoznak még Börcs és Ikrény községek. Így együtt közel 6600 fős közösséget alkotunk. A községünk lakóinak száma 3210 fő, többségük Győrben dolgozik.
Tisztelt Lakosság!
Az Önök településén az országos központi szúnyoggyérítés keretén belül:
A földi kémiai védekezés 2023. június 05-én a napnyugta utáni időszakban kerül elvégzésre.
Tartaléknapok: 2023. június 06-07.
2019.
2020.
2021.
2022.
2023.
-május
-június
-július
-augusztus
-szeptember
-október
-november
-december
Pályázati konstrukció: TOP-2.1.3-16 „Települési környezetvédelmi infrastruktúra-fejlesztések”
Projekt azonosítószáma: TOP-2.1.3-16-GM1-2019-00001
Projekt címe: Abda települési környezetvédelmi infrastruktúra-fejlesztése
Kedvezményezett neve: Abda Község önkormányzata
Kedvezményezett címe: 9151 Abda, Szent István utca 3.
Konzorciumi partner: Győr-Moson-Sopron Vármegyei Önkormányzati Hivatal
Elnyert támogatás: 90 000 000 forint
Támogatás intenzitása: 100%
Finanszírozó alap: ERFA
Projekt célja és tartalma:
A fejlesztés által érintett terület Abda belterületén helyezkedik el, a település központjának közvetlen szomszédságában. A kapcsolódó részek csapadékvíz elvezetése vagy helyben tározásának kérdése a napjainkig nem megoldott. A terület magassági viszonyi adottak, így a mély fekvésű területre szabályozatlanul lefolyó csapadékvizeket kormányozni tározni és irányítani kell.
Fogorvosi alapellátás
Dr. Wolf Mária fogorvos
Abda, Dózsa György utca 18.
Akut esetek kivételével bejelentkezés szükséges az alábbi telefonszámon:
+36 20/ 365 54 76
Rendelési idő:
Hétfő: 13:30-19:30
Kedd: 7:30-13:30
Szerda: 7:30-13:30
Csütörtök: 8:30-14:30
Péntek: 7:30-13:30 ( iskolafogászat)
Magánrendelés:
Csütörtök: 14:30-16:30
Kérelmek az országgyűlési választással kapcsolatosan és egyéb információk - Letöltés
Országos népszavazás - Letöltés
Egyszerűsített tájékoztató választás 2022 - Letöltés
Országgyűlési választás népszavazás hirdetmény - Letöltés
Választási kérelmek:
2021 | ||||
|
||||
2020 | ||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
2019 | ||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
I. Szervezeti, személyzeti adatok
1.1. Kapcsolat, szervezet, vezetők
1.1.1. Önkormányzat
• Alapadatok (elérhetőségi adatok, szervezeti struktúra)
• Polgármester
• Alpolgármester
• Képviselő-testület
• Bizottságok
1.1.2. Közös Önkormányzati Hivatal
• Alapadatok (elérhetőségi adatok, szervezeti struktúra)
• Jegyző
1.2. A felügyelt költségvetési szervek
1.3. Gazdálkodó szervezetek
1.4. Közalapítványok
1.5. Lapok
1.6. Felettes, felügyeleti, törvényességi ellenőrzést gyakorló szerv
1.7. Költségvetési szervek
II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
2.1. A szerv alaptevékenysége, feladat- és hatásköre
2.2. A hatósági ügyek intézésének rendjével kapcsolatos adatok
2.3. Közszolgáltatások
2.4. A szerv nyilvántartásai
2.5. Nyilvános kiadványok
2.6. Döntéshozatal, ülések
2.7. A szerv döntései, koncepciók, tervezetek, javaslatok
2.8. Pályázatok
2.9. Hirdetmények
2.10. Közérdekű adatok igénylése
III. Gazdálkodási adatok
3.1 A működés törvényessége, ellenőrzések
3.1.1. Vizsgálatok, ellenőrzések listája
3.1.2. Az Állami Számvevőszék ellenőrzései
3.1.3. Egyéb ellenőrzések, vizsgálatok
3.1.4. A működés eredményessége, teljesítmény
3.1.5. Működési statisztika
3.2 Költségvetések, beszámolók
3.2.1. Számviteli beszámolók
3.2.2. Éves költségvetések
3.2.3. A költségvetés végrehajtása
3.3. Működés
3.3.1. A foglalkoztatottak
3.3.2. Támogatások
3.3.3. Szerződések
3.3.4. Koncessziók
3.3.5. Egyéb kifizetések
3.3.6. Európai Unió által támogatott fejlesztések
3.3.7. Közbeszerzések
Szálláshelyünket a II. Rákóczi Ferenc Kulturális Alapítvány üzemelteti. A négy napraforgós minősítésű vendégház a Községháza tetőterében található, külön bejárattal. Abda 1830-ban az árvizek járta régi faluhelyről a Pityer dombra kezdte meg az átköltözést, mely a templom építésével kezdődött. Tekintve, hogy a mai Községháza is e dombon van, így ezt a helytörténeti jelentőséggel bíró nevet választottuk létesítéményünknek.
A vendégházban egy jól felszerelt konyha és ezzel egy légtérben található étkező biztosítja az önellátás alapjait. (Edények és evőeszközök, hűtőszekrény, mikrohullámú sütő, villanytűzhely adott.) Két különálló szobával tudjuk kiszolgálni vendégeinket. A kisebbik szobában kettő, a nagyobbikban három ágy található. Az ágyak egyformák, méretük 140x190 cm. Mindkét szobában van klímaberendezés, televízió, a szálláshelyen ingyenes wifi szolgáltatás is elérhető. A szobákból külön fürdőszoba nyílik, melyben hajszárító és vasaló is biztosított.
Aktuális áraink:
Egy itt töltött éjszaka esetén: 7.500 Ft / fő / éjszaka + IFA
Kettő itt töltött éjszaka esetén: 6.000 Ft / fő / éjszaka + IFA
Három itt töltött éjszaka esetén: 4.500 Ft / fő / éjszaka + IFA
Kizárólag helyszíni készpénzes fizetést tudunk elfogadni!
Étkezési lehetőség két étteremben is biztosított községünkben (Bavaria Étterem és Gulyás Csárda). Igény és szabad kapacitás esetén lovas kocsikázás és/vagy lovaglás helyben szervezhető. Megfelelő engedélyek birtokában a község határában található horgásztó napijeggyel látogatható.
Szállásfoglalás / érdeklődés:
Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Az e-mailt az alábbi helyeken olvassák:
Szücs Gábor elnök (II. RFKA)
Abda Község Önkormányzata, titkárság
Venesz Márta gondnok
+36704574458
(Az abdai Községháza központi telefonszáma. SMS fogadásra nem alkalmas. Kapcsolásra kérni Venesz Márta gondnokot vagy a titkárságot.)
https://www.abda.hu/index.php/2-uncategorised#sigFreeIdd50e10bb0b
Egy vállalkozás üzemeltetése sosem egyszerű feladat, de a helyi iparűzési adó bevallás már nem jelent gondot.
|
Az INTERREG V-A SK-HU program „Természet és kultúra” prioritási tengely 1.1. „A határtérség vonzerejének fokozása” célkitűzésének keretein belül megvalósuló „Fedezze fel a Kis-Duna és a Mosoni Duna értékeit kerékpáron és csónakkal” c. projekt a határtérség gazdag természeti és kulturális örökségének kihasználására irányul, és a „Duna szárazföldi deltája” nevű egyedülállóan vonzó és versenyképes európai turisztikai célpont létrehozása útján hozzájárul a Duna menti határon átnyúló régió vonzerejének és látogatottságának növeléséhez. A 9 projektpartner összesen 5 megye területén fekvő 30 község igényeit lefedő tevékenységei olyan átfogó, határon átnyúló célpont létrehozására irányulnak, amely a turizmus, kultúra, kikapcsolódás és sport terén nyújt szolgáltatásokat a Kis- és Mosoni Duna között és mentén húzódó területeken, beleértve a Duna fő folyását. A terület egy különleges vízi jelenség, ahol a három folyó Európa legnagyobb kiterjedésű szárazföldi deltáját alkotja. A rafting és a kerékpárturizmus a Kis- és Nagy-Csallóköz kultúrájával és gasztronómiájával együtt teremtik meg az alapot a közös turisztikai célpont fejlesztéséhez, amely összekapcsolja majd az ez idáig csak helyileg működő idegenforgalmi szervezeteket, így más európai célpontokkal is fel tudja venni a versenyt. A projekt keretein belül Szlovákia és Magyarország több mint 36 pontján épül ki a kerékpáros és vízisport-infrastruktúra, továbbá sor kerül a Jókai falumúzeum és vízimalom felújítására, Somorján Víziturisztikai Központ kiépítésére, Tőkésiszigeten Korzó alapítására, valamint a határokon átnyúló turisztikai célpont stratégiájának létrehozására beleértve a saját marketing márka bevezetését. A közös turisztikai célpont létrehozása, hosszú távú fejlesztése és propagálása a desztinációmenedzsment több résztvevőjének együttműködése, illetve a szlovák és magyar önkormányzatok közvetlenül vagy közvetve finanszírozott tevékenységei révén valósul meg. A projekt időtartama 24 hónap, összköltsége 2,863,279.37 EUR.
KÖZÖS TEVÉKENYSÉGEK
A közös marketing stratégia és a “Duna szárazföldi deltája” kialakítása, a márka, az ökoturisztikai kínálati csomagok és a közös arculat fejlesztése
Turisztikai termék létrehozása: BS (LB) és MVÖ (B2) közösen koordinálják a „Duna szárazföldi deltája” elnevezésű, új határon átnyúló desztináció létrehozásához szükséges bilaterális fejlesztési és marketing stratégia, valamint akcióterv elkészítését. A szlovák és magyar oldalon a turisztikai szektor mikro régióinak létező részstratégiái, az érintett szereplők (szolgáltatók és termék értékesítők, turizmus szervezők, városok és önkormányzatok) találkozójának kimenetei, a projekttalálkozók és a határon átnyúló, a megvitatatandó támákra (menedzsment, marketing, az új határon átnyúló turisztikai desztináció web portálja és mobil applikációja) összpontosító workshop sorozatokon körvonalazódó célok alapján, egy újonnan létrehozott munkacsoport (amelynek munkájában a projektpartnerek képviselői, a turisztikai szektor szolgáltatói, a desztináció menedzsment és a turizmus szektor szereplői, városok és önkormányzatok képviselői vesznek részt) és a pályázati ügynökség egy bilaterális stratégiát és akció tervet fog kidolgozni az új határon átnyúló desztináció számára. A régió turisztikai szektorának minden érintett szereplője információt fog kapni a stratégia javaslatairól és a cselekvési terv lépéseiről, Szlovákiában és Magyarországon egyaránt. Az újonnan létrehozott munkacsoport a projekt után is folytatja működését a régió fenntartható fejlődéséért.
A stratégiák szlovák és magyar oldalon párhuzamosan kerülnek feldolgozásra ugyanazon metodológiával, leírják az új turisztikai desztinációt és annak termékeit („Duna szárazföldi deltája”, „Csallóköz és Kis-Duna”), definiálják a fő túraútvonalakat, látnivalókat, turisztikai csomagok fajtáit, a megfelelő marketing eszközöket és kommunikációs csatornákat. A stratégia egyik eleme lesz a meghatározó turisztikai szolgáltatások és termékek adatbázisa. A bilaterális stratégiai tervek és adatbázisok kimenete egy közös cselekvési terv lesz, melynek célja az új turisztikai termék, a „Duna szárazföldi deltája” fejlesztése és kommunikációja.
A „Duna szárazföldi deltája” új határon átnyúló desztináció termék transznacionális marketing márkájának előkészítését a BSK (LP) koordinálja, mely egy arculati kézikönyv formájában ölt testet, s ehhez hasonlóan egy arculati kézikönyv készül a helyi Kis-Duna marketing márkához is. Mindkét arculati kézikönyv három részből fog állni: alap logókészlet, nyomtatott anyagokhoz használható logókészlet és egy webes megjelenéshez használható logókészlet.
A partnerek közösen hozzák létre az új határon átnyúló „Duna szárazföldi deltája” desztináció termékhez a transznacionális marketing márkát, az arculati kézikönyvben meghatározott arculati alapelveket és szabványokat. A Kis-Duna turisztikai termék márka hiányában a szlovák partnerek ezzel párhuzamosan kialakítják a Kis-Duna marketing márka arculati kézikönyvét, ezzel egységesítik a három érintett régió desztinációjának promócióját. Mindkét kézikönyv tartalmazni fogja a Kis-Duna vízi útjainak turistajelzései, térképek, egy brossúra, roll-up bannerek, PVC bannerek, zászló rendszerek, prezentációs falak, továbbá írószer és papíráru grafikai megjelenítését.
MVÖ (B2) egy kétnapos kerékpáros és kenu tanulmányutat fog szervezni a Duna és a Mosoni Duna régióban magyar és szlovák turisztikai szakértők, vállalkozók, szakújságírók és a projektpartnerek számára (25-30 résztvevő).
A közös ökoturisztikai termék és márka kommunikációs csatornái:
webportál és mobilapplikáció
Figyelemfelkeltés
A partnerek “Green week” nyilvános rendezvényeket; iskolai promóciós látogatásokat, a tanárok, diákok és idegenvezetők számára terepi kurzusokat és kenu túrákat; diákok számára nemzetközi fotóversenyeket, kreatív tanulmányutakat és nyári fotó és videó táborokat szerveznek; promóciós rövidfilmeket és egy oktatófilmet készítenek; reklámozzák a desztinációt nemzetközi konferenciákon; információs táblákat és vízi kilóméter jelzéseket készítenek; trélereket, kerékpárokat, kenukat, kajakokat és vízitúra felszereléseket szereznek be.
NSK (B8) a Nyitra régió „Kis Duna” desztinációját bemutató rövidfilmet készít full HD minőségben (time-lapse fotókkal), drón felvételekkel, utólagos szinkronnal és szerzőijog-védelemmel.
Turisztikai termék létrehozása
NSK (B8) koordinációjával, MVÖ (B2)-vel együttműködve létrehoz a „Duna szárazföldi deltája” új, határon átnyúló desztinációhoz egy turisztikai webportált, egy Facebook profilt és egy mobilapplikációt szlovák, magyar és angol nyelven.
A turisztikai webportál releváns információkat fog nyújtani a határon átnyúló régióról, természeti és kulturális örökségének látnivalóiról és attrakcióiról (azok nyitvatartási idejéről, belépődíjairól, elérhetőségekről), turisztikai szolgáltatásairól (szálláshelyek, étel-ital, kerékpár és hajó bérlési lehetőségek stb.), valamint tartalmazni fog egy eseménynaptárat és egy interaktív térképet (gyalogos, kerékpáros és hajó útvonalakkal stb.). A mobilapplikáció fejlesztése olyan online térképészeti eszközökön fog alapulni, melyek kirándulások megjelenítéséhez és tervezéséhez használatosak és közösségi hálókhoz kapcsolódnak. A turisztikai webportál, a Facebook profil és a mobilapplikáció lehetővé teszi a turisták és a lakosság számára a terület hasznosítását.
MVÖ (B2) egy külön aloldalt fog készíteni a Szigetköz Turizmusáért Egyesület létező webodalához, továbbá részt vesz az új, határon átnyúló „Duna szárazföldi deltája” desztináció termék webportáljának, Facebook profiljának és mobilapplikációjának kialakításában. A magyar partner ugyanakkor egy bannert is elhelyez a Szigetköz Turizmusáért Egyesület webodalán, mely a weboldal látogatóit átirányítja az új turisztikai portálra.
NSK (B8) két határon átnyúló workshopot szervez, melyek témája az új, határon átnyúló „Duna szárazföldi deltája” desztinációt bemutató webportál és mobilapplikáció lesz. Mindkét workshop tartalmazni fog egy projekt csapat találkozót is.
Abda Község Önkormányzatának Képviselő Testülete 2006-ban rendeletet alkotott a kitüntető címekről, díjakról, illetve azok adományozásának rendjéről a település szolgálatában kiemelkedő érdemeket szerzett személyek méltó elismerésben részesítése érdekében, valamint azért, hogy személyüket és cselekedetüket megfelelőképpen értékelje és példaként állítsa a jelen és utókor számára.
Tájékoztatjuk a T. Olvasókat, hogy a rendelet szerint valamennyi Abdán élő választópolgár, a községben működő politikai és társadalmi szervezet jogosult javaslatot tenni minden év január 31-ig a képviselő-testület részére a díjak és címek adományozására vonatkozóan!
Az elmúlt időszakban az alábbi személyek részesültek a 22/2006.(VIII.31.) rendelet szerinti
ABDA ÉRDEMES POLGÁRA CÍM
2009: Pozsgai Győző (9151 Abda, Szent Imre u.)
ABDÁÉRT IPARI DÍJ
2009: Josef Fliegl (9151 Abda, Pillingér-puszta)
ABDÁÉRT KULTURÁLIS DÍJ
2009: Somogyi Éva (9151 Abda, Szent Imre u.)
fewfrewf jj
rtr
fdefr | fdsfds | fdsfdsfdsf | fdsfdsfds |
fsdfdsfdsfdsfds | |||
dsfds | ||
dadas | dadas | |
Projekt megnevezése:
Ikrényi Napsugár Napközi Otthonos Tagóvoda felújítása és bővítése
Projekt azonosító száma:
TOP-1.4.1-15-GM1-2016-00004
Kedvezményezett:
Rábca Menti Községek Önkormányzatainak Köznevelési Intézményfenntartó Társulás
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
127 699 999 Ft
A finanszírozás típusa:
Európai Regionális Fejlesztési Alap
A projekt megvalósítási időszakának kezdő időpontja:
2017. július 1.
A projekt fizikai befejezésének tervezett időpontja:
2019. február 28.
Projekt bemutatása
Rábca Menti Községek Önkormányzatainak Köznevelési Intézményfenntartó Társulás 100%-os európai uniós támogatást nyert az Ikrényi Napsugár Napközi Otthonos Tagóvodájának fejlesztésére és bővítésére. Ez azt jelenti, hogy az 127,7 millió forintos Európai Regionális Fejlesztési Alaptól kapott támogatásból infrastrukturálisan fejlesztik, és több helyiséggel bővítik az Intézményt.
Az Ikrényi Napsugár Napközi Otthonos Tagóvoda 2008. óta az abdai Mézeskalács Körzeti Napközi Otthonos Tagóvoda, a Börcsi Pitypang Napközi Otthonos Tagóvoda mellett a 1997. évi XXXV. Tv. 8. §-a alapján létrejött Abda Község Önkormányzata, Börcs Község Önkormányzata és Ikrény Község Önkormányzata által létrehozott intézményfenntartói társulás fenntartásában működő intézmény.
A társulás óvodái közül az Ikrényi tagóvoda az, amely a településen élő kisgyermekek közül a férőhelyhiány miatt lényegesen kevesebb gyermeket tud fogadni. Ennek oka nagyrészt az Ikrényi tagóvodának az elavult, szűkös infrastruktúrája. Az Ikrényi Napsugár Napközi Otthonos Tagóvoda 1979. évi alapítása és felépítése óta a kisebb felújításokon kívül nem esett át jelentősebb korszerűsítésen, bővítésen, annak ellenére, hogy a község lakossága folyamatosan nőtt 2011. év óta az új telkek kialakítása és mintegy 65 család beköltözése révén. A tagóvoda nagyrészt több mint 30 éves felszereltséggel működik ma is, és igyekszik kiszolgálni az egyre bővülő gyermeklétszámot.
A Napsugár Napközi Otthonos Tagóvoda kedvezőtlen adottságai ellenére igyekszik mindent megtenni, hogy a gyerekek és a szülők igényeit a lehető legjobban kielégítse. Minden évben próbál megújulni, színesedni, ezt mi sem bizonyítja jobban, hogy a tagóvoda gyereklétszáma évről évre növekvő tendenciát mutat. A község lakosságának növekedésével a tagóvoda jelenlegi formájában már nem tudja befogadni a megnövekedett gyermeklétszámot sem.
Egy korszerű tagóvoda kialakítása kizárólag a régi épülethez való hozzáépítéssel valósulhat meg, mivel a régi épület nem rendelkezik azzal a területnagysággal, hogy abban minden neveléshez fontos helyiség helyet kaphasson. A projekt megvalósulása során A projektünk átfogó célja az Ikrényi Napsugár Napközi Otthonos Tagóvoda felújítása és bővítése, a túlzsúfoltság megszüntetése, valamint a meglévő infrastruktúra fejlesztése, amely jelenti a tagóvodai épület felújítását, bővítését, az eszközállomány megújítását.