Külterületi helyi közutak fejlesztése című, VP6-7.2.1.1-21
Kedvezményezett neve: Abda Község Önkormányzata
Pályázati felhívás neve, kódszáma: Külterületi helyi közutak fejlesztése című, VP6-7.2.1.1-21 kódszámú felhívás.
A projekt címe, azonosító száma: Külterületi helyi közutak fejlesztése Abdán. Iratazonosító szám: 3295443749
A szerződött támogatás összege: 259 652 130 Ft
A támogatás mértéke (%-ban): 95 %
A projekt tartalmának rövid bemutatása:
A projekt keretében önkormányzati tulajdonú, külterületi, már meglévő
földutak stabilizálása, burkolat megerősítése történik. Az érintett utak:
0166/2; 0165; 0160/40; 0204; 0196; 0197 hrsz. Az érintett 0166/2;
0165; 0160/40; 0204; 0196; 0197 hrsz. számú út felújítása 2 478,91 m
hosszon valósul meg. Az út jelenleg leromlott állapotban van, felújítás az
útszakaszon az elmúlt 5 évben nem történt. A felújítás során ahol
szükséges, nyomvonalra való visszahelyezése és a meglévő burkolat
felújítása is megtörténik, többlet forgalmi sáv és a csapadékvíz elvezetés
megváltoztatása nélkül. Az építéssel érintett területek útkezelője Abda
Községi Önkormányzata. A tervezési terület Abda külterületén, az 1-es
számú főúttól és a faluközponttól északkeletre található. Az útépítési
terveket alapvetően az e-UT 03.01.13. Mezőgazdasági utak tervezési
előírás szerint készítettük el. A tervezési sebesség 20 km /h, forgalmi
sávok száma 1. A forgalmi sáv szélességes 3,50 m, míg a padka
szélessége 0,75m- 0,75 m. A korona szélessége 5,00 m. A vízszintes
vonalvezetés során törekedtünk a meg lévő nyomvonal megtartása mellett
és a környezeti adottságok, valamint az épített környezet
figyelembevételére. A meg lévő földutakon több helyen vízszintes
korrekciót terveztünk, így a tervezett utak nyomvonala a telekhatárok
figyelembevételével változott. A tervezett aszfalt burkolatú utak 3,50 m
szélességben épülnek meg, 0,75 m szélességű kétoldali murva padkával.
A tervezett utak tengelyét a rendelkezésre álló telekhatárok
középvonalában vagy a földút tengelyében jelöltük ki. A tervezett
stabilizált utat egy oldali keresztirányú 2,0%-os esésben tervezzük
megépíteni. A megépített pályaszerkezet mellett padka nyesését és
padkaépítést is elvégezzük a csapadékvíz megfelelő elvezetése
érdekében. A tervezett padka 5,0%-os oldalesésben kerül megépítésre.
A tengelyek kialakítása a következő: Külterületi út I. tengely: A
tervezett úttengely a kezdő szelvényben a meg lévő aszfalt burkolatú
úthoz csatlakozik egy 476,949 m hosszú egyenes szakasszal. Az
egyeneshez egy R=15 m sugarú 13,455 m hosszú ív csatlakozik,
melyhez egy R=35 m sugarú, 42,855 m hosszú ív kapcsolódik. Az ív után
két egyenes következik, egy 125,236 m hosszú és egy 190,918 m
hosszú, melyek a 0+658.49 km szelvényben jobbra törnek 2,777°-ot.
Építési hossz: 849,41 m Külterületi út II. tengely: A tervezett tengely a
kezdőszelvényben a külterületi út I. tervezett tengelyéhez egy 77,687 m
hosszú egyenes szakasszal csatlakozik. Az egyenes után egy 345,563 m
hosszú egyenes következik, majd egy R=50 m sugarú 14,333 m hosszú
ív. Az ívhez egy 91,852 m hosszú egyenes csatlakozik, melyet egy
273,557 m hosszú egyenes követ. Az egyeneshez egy 351,186 m hosszú
egyenes kapcsolódik, majd egy 70,913 m hosszú egyenes következik. Az
egyenes után három szintén egyenes szakasz következik 264,984 m,
75,73 m és 37,374 m hosszúságban. Az egyenesek után egy R= 100 m
sugarú 19,94 m hosszú ív jön, majd a tengelyt a végszelvényben egy
6,38 m hosszú egyenes zárja.