Abda Község

abda cimer

Külterületi helyi közutak fejlesztése című, VP6-7.2.1.1-21

 

 

Kedvezményezett neve: Abda Község Önkormányzata                             logo

 

 

 

 

Pályázati felhívás neve, kódszáma: Külterületi helyi közutak fejlesztése című, VP6-7.2.1.1-21 kódszámú felhívás.

A projekt címe, azonosító száma: Külterületi helyi közutak fejlesztése Abdán. Iratazonosító szám: 3295443749

A szerződött támogatás összege: 259 652 130 Ft

A támogatás mértéke (%-ban): 95 %

A projekt tartalmának rövid bemutatása:

 

A projekt keretében önkormányzati tulajdonú, külterületi, már meglévő

földutak stabilizálása, burkolat megerősítése történik. Az érintett utak:

0166/2; 0165; 0160/40; 0204; 0196; 0197 hrsz. Az érintett 0166/2;

0165; 0160/40; 0204; 0196; 0197 hrsz. számú út felújítása 2 478,91 m

hosszon valósul meg. Az út jelenleg leromlott állapotban van, felújítás az

útszakaszon az elmúlt 5 évben nem történt. A felújítás során ahol

szükséges, nyomvonalra való visszahelyezése és a meglévő burkolat

felújítása is megtörténik, többlet forgalmi sáv és a csapadékvíz elvezetés

megváltoztatása nélkül. Az építéssel érintett területek útkezelője Abda

Községi Önkormányzata. A tervezési terület Abda külterületén, az 1-es

számú főúttól és a faluközponttól északkeletre található. Az útépítési

terveket alapvetően az e-UT 03.01.13. Mezőgazdasági utak tervezési

előírás szerint készítettük el. A tervezési sebesség 20 km /h, forgalmi

sávok száma 1. A forgalmi sáv szélességes 3,50 m, míg a padka

szélessége 0,75m- 0,75 m. A korona szélessége 5,00 m. A vízszintes

vonalvezetés során törekedtünk a meg lévő nyomvonal megtartása mellett

és a környezeti adottságok, valamint az épített környezet

figyelembevételére. A meg lévő földutakon több helyen vízszintes

korrekciót terveztünk, így a tervezett utak nyomvonala a telekhatárok

figyelembevételével változott. A tervezett aszfalt burkolatú utak 3,50 m

szélességben épülnek meg, 0,75 m szélességű kétoldali murva padkával.

A tervezett utak tengelyét a rendelkezésre álló telekhatárok

középvonalában vagy a földút tengelyében jelöltük ki. A tervezett

stabilizált utat egy oldali keresztirányú 2,0%-os esésben tervezzük

megépíteni. A megépített pályaszerkezet mellett padka nyesését és

padkaépítést is elvégezzük a csapadékvíz megfelelő elvezetése

érdekében. A tervezett padka 5,0%-os oldalesésben kerül megépítésre.

A tengelyek kialakítása a következő: Külterületi út I. tengely: A

tervezett úttengely a kezdő szelvényben a meg lévő aszfalt burkolatú

úthoz csatlakozik egy 476,949 m hosszú egyenes szakasszal. Az

egyeneshez egy R=15 m sugarú 13,455 m hosszú ív csatlakozik,

melyhez egy R=35 m sugarú, 42,855 m hosszú ív kapcsolódik. Az ív után

két egyenes következik, egy 125,236 m hosszú és egy 190,918 m

hosszú, melyek a 0+658.49 km szelvényben jobbra törnek 2,777°-ot.

Építési hossz: 849,41 m Külterületi út II. tengely: A tervezett tengely a

kezdőszelvényben a külterületi út I. tervezett tengelyéhez egy 77,687 m

hosszú egyenes szakasszal csatlakozik. Az egyenes után egy 345,563 m

hosszú egyenes következik, majd egy R=50 m sugarú 14,333 m hosszú

ív. Az ívhez egy 91,852 m hosszú egyenes csatlakozik, melyet egy

273,557 m hosszú egyenes követ. Az egyeneshez egy 351,186 m hosszú

egyenes kapcsolódik, majd egy 70,913 m hosszú egyenes következik. Az

egyenes után három szintén egyenes szakasz következik 264,984 m,

75,73 m és 37,374 m hosszúságban. Az egyenesek után egy R= 100 m

sugarú 19,94 m hosszú ív jön, majd a tengelyt a végszelvényben egy

6,38 m hosszú egyenes zárja.

 

foto2

 

foto1

 

Levegőminőség

GPS koordinátáink:
47.69650, 17.54417


EOV koordinátáink:
537170, 262496

google maps

banner00

microwave
sz2020